Radio Services zavádza sezónnu prirážku, zdraží reklamu na Vlne

Do novej sezóny vstúpi skupina Radio Services s upraveným cenníkom reklamy. Zohľadní v ňom nárast počúvanosti
Rádia Vlna, čo sa prejaví aj na raste cien kombinácie staníc. V platnosti budú zároveň prirážky v hlavnej sezóne.

Vlna vstupovala do predaja pri nekompletnom pokrytí, v súčasnosti už vysiela na všetkých frekvenciách. Prieskum Medianu jej v ostatnom meraní za 4. kvartál vlaňajška a 1. kvartál tohto roka nameral počúvanosť 4,2 percenta, čo zodpovedalo 188-tisíc poslucháčom.

Od septembra aj z tohto dôvodu bude Vlna ponúkať reklamu drahšie – cenníkové ceny stúpli o zhruba 50 – 60 percent. Štandardný reklamný spot vyjde v rannom prime-time medzi 6. – 10. hodinou po novom na 230 eur, regionálne zacielený na Bratislavu a západ na 180, pustený na zvyšku Slovenska na 110.

Cena floatingu, teda rovnomerného nasadenia spotov v pásmach počas celého dňa stojí na Vlne od septembra 150 eur, pre Bratislavu a západ 120, na zvyšku územia 80 eur.

„Zvýšili sme ceny na Rádiu Vlna z dôvodu nárastu počúvanosti, tým pádom sa zmenili i všetky kombinácie cenníka s inými rádiami z portfólia Radio Services. Náš kombinovaný cenník je stále najatraktívnejší z pohľadu CPT voči konkurencii,“ uviedol pre Mediálne.sk sales director skupiny Denis Roman.

Najdrahšou stanicou skupiny sú Jemné ako trhová štvorka, celkovo najdrahším produktom je kupláž v rannom vysielaní na všetkých štyroch FM staniciach, ktoré Radio Services zastupuje – okrem Jemných a Vlny tiež Anténa Rock a Europa 2. Polminútový spot vyjde po zvýšení na 850 eur v cenníkovej cene.

Novinkou je aj rozdielna cenová úroveň reklamy – zvýšená o 10 percent – v hlavnej sezóne, ktorú Radio Services zadefinovalo v období od októbra do decembra. „Z dôvodu vysokej vypredanosti priestoru v high season zavádzame sezónne prirážky na všetky rádia z nášho portfólia,“ vysvetlil D. Roman.

Novou položkou v cenníku sú aj ceny uvedené za produkčné náklady. Skupina zároveň dala do predaja aj vlastné detské internetové Rádio Žofka. Polminútový spot na ňom vyjde na 50 eur.

Radio Services je pri sumárnom zásahu staníc tesným lídrom v trhovom podiele podľa prieskumu MML-TGI. Share štvorice rádií dosahoval v 4. a 1. kvartáli 24 percent, najpočúvanejšie Rádio Expres bolo na úrovni 23 percent, dvojka trhu Rádio Slovensko na 22 percentách a Fun rádio na 13 percentách (trhový podiel ešte zvyšuje balík regionálnych rádií, ktoré predáva).

Skupina Radio Services patriaca pod Joj Media House (TV Joj, Akzent BigBoard) za vlaňajšok vykázala tržby 3,7 milióna eur, pričom tie nezahŕňajú len príjmy z predaja reklamy, ale aj ďalšej činnosti.

Medzi spoločnosťami, ktoré vlastnia licencie na vysielane jednotlivých staníc, boli najvyššie príjmy u Tam Art Productions (Jemné) – 711-tisíc eur (medziročný pokles o 2,8 percenta), nasledoval Ges Slovakia – Anténa Rock – 516-tisíc (+188 %) a Corporate Legal (Vlna) – 460-tisíc (v roku 2014 nevysielala). Tržby Europy 2, ktorá vlani ešte nebola v Radio Services, dosiahli 1,609 milióna eur (+3,8 %).

zdroj článku: http://medialne.etrend.sk/radia/radio-services-zavadza-sezonnu-prirazku-zdrazi-reklamu-na-vlne.html